Succesverhalen AJ Personal Training Arminda

Sporten was vooral gezellig, maar met weinig effect

Ruim 3,5 jaar geleden sportte ik met enige regelmaat samen met een vriendin. Vaker niet dan wel en het sporten was vooral gezellig, maar met weinig effect. Sporten was niet echt mijn ding. In de sportschool stonden we vooral op de loopband, gewichten en ingewikkelde apparaten lieten we links liggen. Na het zien van een flyer van Ard-Jan besloot ik om toch maar eens een proefles te nemen. 3 dagen niet kunnen lopen van de spierpijn, maar ik was wel getriggerd. Een inschrijving volgde en ik zat er voor 3 maanden aan vast met als doel: 10 kilo afvallen.

“Opgeven is geen optie” - Arminda Vermeulen

Ard-Jan zorgde voor een eet- en trainingsschema op maat. Ik besloot er volledig voor te gaan. Het eetschema strikt aan te houden, zelfs geen alcohol in het weekend en de keukenweegschaal ging overal mee naar toe om mijn eten af te wegen. 1x in de week kreeg ik personal training van Ard-Jan en 2x in de week moest ik zelfstandig aan de bak. Het weegmoment om de twee weken was ook nog eens een extra stok achter de deur. De liefde voor krachttraining was ontstaan en ook mijn man had inmiddels de smaak te pakken. Ard-Jan geeft ons inmiddels allebei al ruim 2 jaar personal training en trainen we 4 a 5 keer per week. Na het afvallen zijn we begonnen met spiermassa opbouwen en begon voor mij het uitdagendste gedeelte. Elke keer weer zwaarder kunnen tillen. Voor mijn 1.65m een hele kick om inmiddels 86 kilo te kunnen deadliften.

 

Succesverhalen AJ Personal Training Arminda 2

Op dat moment had ik een sixpack

In de 3 maanden voordat we spiermassa opbouwden heb ik mijn voorop gestelde doel ruimschoots behaald. Er was meer dan 10 kilo af en ik had ook nog eens een vetpercentage van 20,3% aangetikt. Op dat moment had ik een sixpack. De weg hier naar toe is lang en niet vanzelfsprekend. Het vraagt om motivatie, discipline en zeker ook een goede personal trainer. Ard-Jan heeft precies door waar je grenzen liggen en hoe je die kunt verleggen. Hij motiveert en wijzigt je schema als dat nodig is.
Met krachttraining ben je nooit klaar. Voordat je je doel hebt bereikt is er vaak alweer een nieuw doel. Want 86 kilo moet 90 kilo of het liefst 100 kilo worden.